Airfix De Havilland Comet 4B 1:144 #04176

Airfix De Havilland Comet 4B 1:144 #04176
Afbeelding vergroten

Toevoegen

Prijs: €16,50

Aantal: +

Opties: [?]

Plasticlijm [?]

Met kwast

( €1,99 )
Met naald

( €3,99 )
Tube

( €1,50 )
Verf [?]

Alle verf
spacer
Humbrol #11

( €1,70 )
Humbrol #15

( €1,70 )
Humbrol #19

( €1,70 )
Humbrol #22

( €1,70 )
Humbrol #33

( €1,70 )
Humbrol #40

( €1,70 )
Humbrol #53

( €1,70 )

De Tweede Wereldoorlog had de mogelijkheden van Groot-Brittannië om lijnvliegtuigen te ontwikkelen sterk teruggebracht, en het werd gerealiseerd dat de Verenigde Staten hier een sterk dominerende rol zouden hebben als er geen stappen ondernomen werden om de achterstand in te halen.

De Brabazon Committee werd in 1943 gevormd om naar de Britse naoorlogse luchtvaart vooruitzichten te kijken, en een aantal aanbevelingen werden in 1944 naar voren gebracht; één hiervan was om een geavanceerd turbojet aangedreven toestel voor BOAC te produceren.

Het De Havilland bedrijf ging achter ontwerpconcepten aan, wat leidde tot de D.H. 106 Comet in 1946, waarvan in zeer korte tijd het eerste prototype op 27 juli 1949 opsteeg.

De Comet 1 ging voor het eerst in BOAC dienst in mei 1952, waarmee het 's werelds eerste jet passagiersvliegtuig werd.

Met de verbeterde Comet 2 schoten de bestellingen van luchtvaartmaatschappijen over de gehele wereld omhoog, tot de tragische verliezen van twee BOAC Comet 1's in januari en april 1954.

De toedracht van deze verliezen bleven een mysterie tot uitvoerige testen uitwezen dat er tot die tijd onbekende problemen met metaalmoeheid waren. Hierop werden alle Comets onderworpen aan een uitgebreid herontwerp en wederopbouw.

De Comet 3 kwam opnieuw boven als de Comet 4, die BOAC in grote hoeveelheden bestelde in 1957.

Vanaf 1958 stegen bestellingen van British European Airways naar 14 stuks van de aangepaste Comet 4B, waar de spanwijdte van was verminderd en de romp was verlengd, waardoor er tot 86 passagiers aan boord konden.

Specificaties:
• Schaal: 1:144
• Onderdelen: 39
• Lengte: 24,9 cm
• Spanwijdte: 23,0 cm
• Niveau: 2

Verf (Optioneel):
» Versie: A - DE HAVILLAND COMET 48 G-ARGM, British European Airways, London Gatwick, UK, 1973:
Humbrol 11 Humbrol 11 (Silver, Metallic)
Humbrol 15 Humbrol 15 (Midnight Blue, Gloss)
Humbrol 19 Humbrol 19 (Bright Red, Gloss)
Humbrol 22 Humbrol 22 (White, Gloss)
Humbrol 33 Humbrol 33 (Black, Matt)
Humbrol 40 Humbrol 40 (Pale Grey, Gloss)
Humbrol 53 Humbrol 53 (Gunmetal, Metallic)
» Versie: B - DE HAVILLAND COMET 4B SX-DAN, Olympic Airways, London Heathrow, UK 1966:
Humbrol 11 Humbrol 11 (Silver, Metallic)
Humbrol 15 Humbrol 15 (Midnight Blue, Gloss)
Humbrol 22 Humbrol 22 (White, Gloss)
Humbrol 33 Humbrol 33 (Black, Matt)
Humbrol 53 Humbrol 53 (Gunmetal, Metallic)


Toebehoren: Plastic Modelbouw, Verf.

  • Fabrikant: Airfix




Dit werk is auteursrechtelijk beschermd. Copyright © 2016 Sjaak's Hobbyshop.