Trumpeter German Kingtiger 2-in-1 Henschel Turret & "Porsche" Turret 1:16 #00910

Trumpeter German Kingtiger 2-in-1 Henschel Turret & \"Porsche\" Turret 1:16 #00910
Afbeelding vergroten

Toevoegen

Prijs: €237,50

Aantal: +

Opties: [?]

Plasticlijm [?]

Met kwast

( €1,99 )
Met naald

( €3,99 )
Tube

( €1,50 )

In begin oktober 1942 werden er plannen voor de productie van de VK 45.03 bekeken.

Twee ontwerpen werden getoond, een door Henschell en een door Porsche. Beiden gebruikten een toren ontwerp van Krupp, de grootste verschillen zaten in het romp-ontwerp, de transmissie en de wielophanging.

De Henschell versie gebruikte een conventioneel romp-ontwerp, met schuine bepantsering wat leek op de layout van de Panther tank.

Het had een achterin geplaatste motor en gebruikte negen overlappende wielen per zijde, gemonteerd op dwarse torsiestaven, zoals bij de originele Tiger. Om onderhoud te vergemakkelijken werden de wielen echter overlappend geplaatst, in plaats van het interleaved ontwerp van de Tiger.

Henschel won het contract, en alle Tiger IIs werden door hun firma gebouwd. Twee toren ontwerpen werden gebruikt bij de productie voertuigen.

Het eerste ontwerp wordt soms misleidend het "Porsche" ontwerp genoemd, aangezien er wordt aangenomen dat Porsche dat ontwerp voor hun prototype had gemaakt. Feitelijk was het echter het oorspronkelijke Krupp ontwerp, ontworpen voor beide prototypes.

Deze toren had een afgeronde voorkant en sterk aflopende zijkanten, met een moeilijk te produceren gebogen uitstulping aan de linkerkant, om de commandant's koepel plek te geven.

Vijftig van de vroege torens werden op Henschel's romp geplaatst en in dienst genomen.

De meer voorkomende "productie" toren, soms wel de "Henschel" toren genoemd, was gesimplificeerd, met een plat vooraanzicht, geen "schot-val" (veroorzaakt door de gebogen uitstulping op het vroege ontwerp) en minder steil hellende zijkanten.

Het rupsband systeem gebruikt voor het Tiger II chassis was uniek. Het gebruikte om-en-om "contact schoenen" en "connector" links. De contact schoenen hadden een paar dwarse metalen staven die contact met de grond maakten, terwijl de connectors geen contact met de grond maakten.

De Tiger II werd laat in de oorlog ontwikkeld, en slechts in relatief kleine aantallen geproduceerd.

Zoals alle Duitse tanks had het een brandstof motor. Deze zelfde motor dreef echter ook de veel lichtere Panther en Tiger I tanks aan.

De Tiger II had dan ook te weinig vermogen, zoals vele andere zware tanks in de Tweede Wereldoorlog, en verbruikte veel brandstof, terwijl dit in zeer beperkte mate beschikbaar was.

Optionele Henschel of Porsche Turret
• Volledig gedetailleerd interieur
• Interieur van de romp is verdeeld in vier compartimenten;
* Besturing
* Gevechten (in het midden van de tank, in de toren)
* Aandrijving
* Transmissie
• Accuraat ontworpen transmissie en stuur-rem
• Accuraat gedetailleerde flexibel rubberen kanalen voor de motor koeling
• Photo etched motor-dek grills en motor grills

Kanon
• 88 mm kanon ontworpen voor de Porsche toren
• 88 mm kanon ontworpen voor de Henschel toren
• Kanon houder voor 88mm KwK43 L/71
• Seperate kanon mantel met extreem detail
• Grotere stijl "muzzles" meegeleverd

Toren & Gevechts compartiment
• 2x Multi-slide-molded 7.92 mm MG met delicaat detail
• Slide molded bovenstuk van de toren, accuraat gevormd voor een makkelijke bouw
• Binnenkant van de toren met extreem detail weergegeven
• Koepel-luik kan open of dicht worden geplaatst
• Lader's luik kan open of dicht worden gebouwd, met interieur
• Achter toren luik kan open of dicht gebouwd worden
• Drie verschillende types 88mm munitie met photo-etched delen voor bodem detail, in totaal 72 stuks munitie opgeslagen langs de romp en in de toren
• De toren kan 360 graden worden gedraaid

Chassis
• "Two-directional slide-moulded" romp-bodem met wielophanging gaten aan beide kanten
• Binnenmuren van romp in extreem detail uitgevoerd
• Slide-moulded swing arms met montage-gaten voor torsiestaven
• Torsiestaven en ophanging van gepantserde luiken zijn separate onderdelen
• Laat type zij-bumpers met patroon detail op boven en onder vlakken
• Uitlaat met photo-etched delen
• Metalen sleepkabels
• Slide-moulded sleep-onderdelen in extreem detail met separate delen

Ophanging en wielen
• Ophanging is opgebouwd uit negen overlappende wielen per zijde
• Aandrijf tandwiel in laat type met authentiek detail
• Wielen zijn met enorm detail weergegeven
• Wijde gevechts-rupsbanden, 105 getande trackdelen en 105 platte trackdelen, inclusief de reserve tracks. Ze worden verbonden met een groot aantal assen en zakken realistisch in door hun eigen gewicht.

Specificaties:
• Schaal: 1:16
• Onderdelen: 1850+
• Lengte: 50,5 cm
• Breedte: 18,8 cm
• Metalen delen: Sleepkabel, stalen buizen, metalen pins, etc.
• Photo etch delen: 5

Toebehoren: Plastic Modelbouw, Verf.

  • Fabrikant: Trumpeter














Uitgebreid Zoeken

Dagaanbiedingen

Plastic Modelbouw

Italeri Peterbilt 377 A/E 1:24 #740

Italeri Peterbilt 377 A/E 1:24 #740
€47,25  €37,80
Korting: 20%
Houten Modelbouw

Artesania Latina Bluenose II 1:75 #22453

Artesania Latina Bluenose II 1:75 #22453
€119,00  €107,10
Korting: 10%
VVV Irischeques Geaccepteerd
iDeal Geaccepteerd
Technohobby

Dit werk is auteursrechtelijk beschermd. Copyright © 2016 Sjaak's Hobbyshop.