Dit artikel is bij onze leverancier op voorraad.

Marklin Diesellocomotief BR 245 1:87/H0 #36645

Marklin Diesellocomotief BR 245 1:87/H0 #36645
Afbeelding vergroten

Toevoegen

Prijs: €199,99

Aantal: +


Dieselelektrische locomotief serie 245 van de Deutsche Bahn AG (DB AG).

Gebouwd door Bombardier als serielocomotief uit het TRAXX-typeprogramma.

Specificaties:
• Tijdperk: VI
• Schaal: 1:87/H0
• Met Digital-decoder mfx en uitgebreide geluidsfuncties
• Speciale motor
• 4 Assen over cardan aangedreven
• Antislipbanden
• Met de rijrichting wisselend driepunts frontsein en 2 rode sluitlichten, conventioneel in bedrijf, digitaal schakelbaar
• Verlichting met warmwitte en rode LEDs
• Lengte over de buffers: 21,7 cm

Chassis en opbouw van de locomotief van metaal.Digitale decoder.Geluidselektronica ingebouwd.Driepuntfrontsein en twee rode sluitseinen wisselend met de rijrichting.Märklin-kortkoppelingen in genormeerde schacht met draaipunt.Digitale locomotief of digitaal apparaat voor het Märklin-Digital-systeem (Motorola-formaat).


 Control
Unit
DCC Mobile
Station
SX2 SX Mobile
Station 2
Central
Station
MFX
Frontsein · · · ·
Koppelgeluid · · · ·
Rijgeluid dieselloc · · · ·
Tyfoon laag · · · ·
Directe regeling · · · ·
Piepen van remmen uit · · ·
Frontsein cabine 2 · · ·
Tyfoon hoog · · ·
Frontsein cabine 1 · · ·
Conducteursfluit · ·
Stationsmededeling · ·
Stationsmededeling · ·
Ventilator · ·
Stoten railvoeg · ·


Highlights:
• Eerste uitgave van de "multi-engine" locomotief serie 245
• Locomotief met ingebouwde mfx-decoder en uitgebreide geluidsfuncties
• Gedetailleerd en voordelig instapmodel met een uitgebreide uitrusting.

Diesellocomotief BR 245 DB AG.

Voor de aflossing van de reeds gedurende bijna vier decennia zwaarbelaste diesellocomotieven van de serie 218 begon de Deutsche Bahn reeds een paar jaar geleden naar een geschikte vervanging te zoeken.

De nieuwe locs moesten in staat zijn om middelzware regionale reizigers- en goederentreinen probleemloos te vervoeren.

De DB kwam ten slotte bij Bombardier terecht dat de uit de Traxx-reeks afkomstige eenmotorige diesellocs uit de serie 246 aanbood.

Deze dieselelektrische machine had reeds meerdere jaren uitstekende diensten verricht voor de dubbeldeks Metronom-treinen tussen Hamburg en Cuxhaven.

Nieuwe uitlaatgasnormen bemoeilijkten echter een verdere productie van de serie 246.

Daarom sloeg Bombardier een andere weg in: in plaats van een grote dieselmotor die nog moest worden aangepast op de uitlaatgasnormen, kregen de bijna 19 meter lange en 83 ton zware locs vier individuele, kleinere dieselmotoren die voldoen aan de nieuwe EG-uitlaatgasnorm Stage III B.

Een ander voordeel is het bij- of uitschakelen van individuele motoren afhankelijk van het gevraagde te leveren vermogen, om in elk geval theoretisch een brandststofbesparende en milieuvriendelijke rijstijl mogelijk te maken.

Daarbij besluit de elektronica zonder tussenkomst van de machinist wanneer motorvermogen overbodig is en ook welke motor moet worden uitgeschakeld.

Dat laatste om een zo gelijkmatig mogelijke onderhoudscyclus voor de motoren te bereiken.

Overtuigd door deze variant sloot de DB met Bombardier een kaderverdrag over de levering van in totaal 200 locs van de nieuwe serie 245.

Na geslaagde testritten met het prototype 245 001 bestelde de DB Regio gelijk 20 machines voor de regionale trajecten Frankfurt/Main, Mühldorf en Kempten.

De 160 km/u snelle locs worden door vier zescilinder-dieselmotoren van het type Caterpillar CAT C18 met een totaal vermogen van 2.252 kW (3.062 PK) aangedreven en ze vallen op door hun optrekken.

De DB Fernverkehrssparte bestelde op 10 juni 2014 nog eens zeven 245's ter aflossing van de serie 218 bij de Sylt-Shuttles, waarbij telkens een enkele 245 een dubbeltractie-218 vervangt.


De bijpassende rijtuigen voor de treinvorming vindt u in het Märklin H0-assortiment onder de artikelnummers 43570 en 43571.

  • Fabrikant: Marklin



Dit werk is auteursrechtelijk beschermd. Copyright © 2016 Sjaak's Hobbyshop.