In 1938, op basis van een specifiek verzoek van het Duitse leger, kregen BMW en Zundapp de opdracht om samen een project te beginnen waardoor het hoogste aantal gemeenschappelijke onderdelen kon worden gegarandeerd, om onderhoudstaken en de logistiek van reserveonderdelen geoptimaliseerd zou worden.
De prototypes werden voorgelegd in 1940 en productie begon in het begin van 1941.
Een opvallend kenmerk was dat een wiel van het zijspan met een as aan het achterwiel van de motorfiets werd gemonteerd.
Deze werden voorzien van een sperdifferentieel en instelbare tandwielverhoudingen voor optimale on-road / off-road prestaties.
De tweecilinder motor met een cilinderinhoud van 750 cc was in staat om 26 pk te leveren. De BMW R75 behaalde hiermee een maximale snelheid van 95 km/u.
De motorfiets werd op grote schaal ingezet en bewees zijn betrouwbaarheid op alle belangrijke operationele theaters, in alle omstandigheden, van Noord-Afrika tot Rusland.
Inclusief decals voor vier versies.
Specificaties:
• Schaal: 1:9
• Lengte: 26,7 cm
• Niveau: 5
Verf (Optioneel):
| Humbrol | 33 | (Black, Matt) |
| Humbrol | 53 | (Gunmetal, Metallic) |
| Humbrol | 56 | (Aluminium, Metallic) |
| Humbrol | 63 | (Sand, Matt) |
Toebehoren:
Plastic Modelbouw,
Verf.