De BR 18.4 werd ontworpen en gebouwd bij de J.A. Maffei workshops in München, waarbij de eerste op 16 juli 1908 werd afgeleverd.
De layout van de assen is van het "Pacific" type, met grote wielen.
In die tijd was het de grootste locomotief ooit door deze fabrikant gebouwd, en wordt nog steeds gezien als "de mooiste locomotief van de Duitse spoorwegen".
De S3/6 presteerde uitstekend op lange routes, en trok in 1951 een trein van 150 ton over een afstand van 180 kilometer, van Hamburg naar München, waarbij enkel werd gestopt om water te tanken.
De "S" staat voor "Schnellzuglokomotiven", en 3/6 is het aantal aandrijfassen in verhouding tot totaal aantal assen.
Deze locomotieven werden voornamelijk gebruikt voor langeafstandsroutes in Beieren, hoewel ze ook beroemde treinen zoals de Orient Express en Rheingold, de Ostend-Vienna Express of Paris-Carlsbad-Prague Express trokken.
Meerdere variaties werden tijdens de geschiedenis van deze locomotief, voornamelijk qua cabine, boiler en aandrijf mechanismen.
Deze kit wordt opgebouwd uit messing, houten en metalen onderdelen.
Specificaties:
• Schaal: 1:32
• Lengte: 72,0 cm
• Breedte: 10,0 cm
• Hoogte: 15,3 cm
• Niveau: Hoog
• Volledig lattenbouw
• Laser gesneden
• Inclusief beslag
Toebehoren:
Houten Modelbouw,
Verf.